Bokbloggsjerka 23-26 maj: Dåligt slut

I veckans jerka så ställs frågan: Har du läst en bok som slutade på ett sådant sätt att du blev rejält besviken?

Jag kan faktiskt inte dra mig till minnes särskilt många slut överhuvudtaget nu när jag sitter här och fundera. Vilket får mig att komma till slutsatsen att slutet på en bok egentligen inte är så viktigt, det är allt det som kommer innan dess.

Men en bok som jag har ett väldigt starkt minne av att jag blev besviken på slutet på är Stephen Kings Hjärtan i Atlantis. Det var länge sedan jag läste boken nu, och jag kan inte riktigt dra mig till minnes vare sig handling eller slut. Däremot minns jag att jag tyckte väldigt mycket om boken ända fram till sluten och att det förstörde hela boken för mig.

9 kommentarer på “Bokbloggsjerka 23-26 maj: Dåligt slut

  1. Min hjärna är inte riktigt med mig idag. Kom inte på en enda bok vars slut gjort mig besviken.

  2. bokdamen skriver:

    Jag kom inte heller på en enda bok vars slut gjort mig besviken. Få se om det dyker upp någon i efterhand. 😉

  3. Du har nog rätt, slutet är inte hela världen om boken i övrigt är bra. Kanske tur i vissa fall 🙂

  4. Sanna skriver:

    Visst kan ett slut förstöra en läsupplevelse! Medan det i andra fall inte spelar så stor roll. Till exempel det jättetöntiga vem-fick-vem-slutet i Harry Potter, jag måste ha skämskudde för att läsa det, men det har inte fått mig att sluta läsa om resten av serien.

  5. Therése skriver:

    Märkligt det där att en bok kan va hurra sim helst men gillar man knte slutet vill kan bara kasta ut boken genom fönstret!

  6. Monika skriver:

    Jag kommer inte alls ihåg hur Hjärtan i Atlantis slutade, men King är ju ganska bra på… mindre bra slut 🙂

  7. ladywindermere83 skriver:

    Just det, Kings slut är ju inte alltid något att hurra för. 🙂

  8. Freja skriver:

    Jag är ingen fan av King så jag har inte läst den här boken. Dåliga slut är inte alls kul, då kan hela boken kännas som bortkastad tid…

Lämna en kommentar