Levande och döda i Winsford

Levande och dödaUte på en av Englands ensliga hedar befinner sig en kvinna från Sverige. Tillsammans med sin hund har hon tagit sin tillflykt i en liten stuga. Till att börja med är hennes enda mål att överleva hunden. Sedan börjar en plan ta form. Varför har hon sökt sig till den ensliga heden? Och vad har egentligen hänt med hennes make?

Håkan Nessers Levande och döda i Winsford var verkligen en roman som föll mig i smaken. Efter de första hundra sidorna ville jag bara läsa vidare och hade svårt för att lägga ner boken. Så många frågor som väcks hela tiden och spänningen hålls verkligen uppe genom hela berättelsen.

Jag har läst en bok av Nesser tidigare, det var Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Även den tyckte jag väldigt mycket om. Det var några år sedan jag läste den, och nu, efter att jag läst Levande och döda … blev jag väldigt sugen på att läsa fler Håkan Nesser böcker. Någon som har tips på vilken jag ska ta härnäst? Han har ju skrivit en hel del …

Kommentera

