Lite gammalt, lite nytt

IMG_0775

Har inte haft den bästa starten på sommaren. Suttit med en sjuk hund de senaste veckorna och åkt fram och tillbaka till djursjukhuset varje vecka i stort sett. Sedan suttit hemma och oroat ihjäl mig. Så läsningen har gått trögt på sista tiden. Koncentrationen har inte varit vad den borde vara och tankarna har vandrat iväg hela tiden. Men det har inte hindrat mig från att inhandla fler böcker. Häromdagen damp tre böcker ner i brevlådan. Bröderna Lejonhjärta och Mio, min Mio. Blev sugen på att läsa för att flera som har läst utdrag ur den boken jag håller på att skriva just nu har jämfört den med dessa böcker. Känner ju naturligtvis till båda väldigt väl, men har aldrig läst böckerna själv. Så ser fram emot att göra det nu. Siri Pettersens Odinsbarn har jag varit grymt sugen på ett tag nu, så var tvungen att slå slag i saken och köpa den också.

3 kommentarer på “Lite gammalt, lite nytt

  1. C.R.M. Nilsson skriver:

    Hoppas vovven mår bättre!

    Både Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio är favoriter i Astrid Lindgrens produktion 🙂

  2. Sara Elvira skriver:

    Härliga böcker!

  3. Lena skriver:

    Jobbigt att oroa sig för sina sjuka djur. Hoppas vovve mår bättre. Astrid Lindgrens böcker är underbara. Odinsbarn har jag hört så mycket gott om. Är otroligt sugen på att läsa den.

Lämna en kommentar