Du vet var jag finns – Rachel Cohn

du-vet-var-jag-finnsLaura och Miles är kusiner och under en stor del av sin uppväxt även bästa vänner. Men under tonåren glider de isär. Det som för dem samman igen är deras förkärlek till att droga bort vardagen med smärtstillande piller. Men så tar Laura livet av sig och Miles blir ensam kvar.

Jag blev förvånad när jag kollade recensioner på Goodreads för Rachel Cohns Du vet var jag finns. För det var ganska många som endast gav den två stjärnor. Själv tyckte jag att boken var riktigt bra och gav den fyra. Jag hade inga problem med att tycka om den överviktiga, syniska Miles som verkar avsky det mesta och helst försvinner in i sina böcker. Tyckte snarare att jag kunde känna igen både mig själv och mina vänner i boken.

Tyckte även om Cohns humor och språk och får nog säga att detta var en av de bättre böcker jag läst i år.

En kommentar på “Du vet var jag finns – Rachel Cohn

  1. ladywindermere83 skriver:

    Smaken är verkligen som baken! 😉 Jag gillade verkligen inte huvudkaraktären i den här boken. Hon irriterade mig så mycket att jag inte kunde fokusera på vad jag verkligen läste. Men kul att du gillade den! 🙂

Lämna en kommentar