Gul utanpå

2015-03-15 16.20.15Musik, humor och kärlek när vi får följa med en ung man som söker sitt ursprung och en plats att höra hemma på.

I Gul utanpå berättar Patrik Lundberg om sin resa tillbaka till Korea, landet han adopterades från när han var liten. Jag sträckläste den här boken. Vilken säger en hel del om den – jag sträckläser extremt sällan. Lundbergs språk och berättarstil gör så att jag hela tiden vill läsa vidare. Jag vet inte om jag skulle kalla humorn i boken för mörk, det är mer som ett konstaterande hur bisarrt livet kan vara när det ligger på gränsen mellan att vara roligt och tragiskt.

Jag har redan rekommenderat boken till alla jag känner, och fortsätter att göra så här.

Kommentera

