bokrea2015-2

Idag hämtade jag ut mitt paket med reaböcker från Bokus. Och vad som fanns i det ser ni ovan.

  • Jessie Lambs sista testamente av Jane Rogers
  • The Daylight Gate av Jeanette Winterson
  • Skuggorna i spegeln av Inger Edelfeldt
  • Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser

Jessie Lamb har jag varit sugen på riktigt länge, sedan den var nominerad till Man Booker Prize för några år sedan. Men aldrig blivit av att jag köpt eller läst den. Men nu så …

Har läst några böcker av Jeanette Winterson. Aldrig hört talas om The Daylight Gate förut men när jag fick syn på den förälskade jag mig i omslaget direkt. Och den handlar om häxor och häxprocesser i England. Så lät verkligen som något i min smak. Och så är ju engelsk pocket på rean grymt billigt.

Skuggorna i spegeln tog Chriss the ninjapirate och en annan klasskompis upp under ett litterär fördjupningspass i skolan. Lät också som något jag skulle gilla och passade lite in på den boken jag själv skriver nu. Så när jag fick syn på den på rean var jag ju tvungen att ha den.

Levande och döda i Winsford köpte jag av flera anledningar. Kanske främst för att jag läste Nessers Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö och tyckte att den var riktigt bra.

3 comments on “

  1. C.R.M. Nilsson skriver:

    The Daylight Gate har jag också klickat hem🙂 Det kändes som ett riktigt fynd!

  2. Maria skriver:

    Skuggorna i spegeln köpte jag på second hand för ett bra tag sen. Jag borde läsa den. Har läst Edelfeldt tidigare och gillat.

    • fiberglasodin skriver:

      Tyckte den var helt ok, fast hade kanske väntat mig lite mer eftersom jag hade hört mycket gott om den. Men blev nyfiken på att läsa mer av författaren.

Kommentera

