Bokbloggsjerka 24-27 oktober: Läser nu

jerka11Enkel fråga i veckans jerka: vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Jag håller på med Carlos Ruis Zafóns bok Marina. Det var mamma som kom hit och lämnade den, sa att jag måste läsa den. Hade egentligen inte tänkt göra det just nu eftersom jag har andra böcker jag håller på med. Men Zafóns stil/känsla passar ganska bra in på vad jag skriver just nu så därför satte jag igång med Marina trots allt. Och så är det lite spökhistoria med, vilket passar bra så här lagom till Halloween.

Den andra boken jag håller på med är Josefine Klougarts En av oss sover som jag måste ha läst klart till på tisdag då vi ska diskutera den i skolan. Jag får erkänna att jag har väldigt svårt för den här boken, kanske för att jag känner sånt tvång att läsa den just nu. Men känns helt hopplöst, inte ett ord fastnar. Inte alls en bok som jag är på humör för, helt enkelt.

15 comments on “Bokbloggsjerka 24-27 oktober: Läser nu

  1. Spökhistoria till Halloween lät ju passande, den får jag spana in🙂

  2. Maddes bokblogg skriver:

    Marina lyssnade jag på som ljudbok och tyckte den var bra. Hoppas du får en trevlig helg!

  3. Åsa Carlsson skriver:

    Gillade ”Vindens skugga” (Zafón), så ”Marina” kan säkert vara något i min smak. Tack för tips!🙂

  4. Sanna skriver:

    Marina var helt ok tyckte jag, vilket var lite av en överraskning eftersom jag inte alls gillat Zafons andra böcker. Men spökerierna var bra!

  5. Monika skriver:

    Marina har jag hört en hel del bra om, men jag tänkte nog att första boken jag läser av Carlos Ruis Zafóns får bli Vindens skugga.

  6. [Anna] skriver:

    Inga böcker jag har hört någonting om!

  7. ladywindermere83 skriver:

    Jag vill också läsa Marina. Tack för påminnelsen!

  8. Lena skriver:

    Har två böcker av Zafón stående och är jättesugen på att läsa dem. Men alla recex går före .

  9. bokhusets skriver:

    Har bara läst Vindens skugga men kommer säkert till den här så småningom. Ska bli kul att se vad du tyckte.

  10. Helen Bruhno skriver:

    Carlos Ruiz Zafon är en favorit hos mig! Härliga böcker med fantastiska historier.

  11. A ROOM OF MY OWN skriver:

    har Vindens skugga i hyllan. tänker absolut läsa den. En av oss sover är mycket speciell, men jag tyckte om den

  12. Lottens Bokblogg skriver:

    Marina har dottern läst men jag blev ändå inte lockad.

  13. Spöken och Halloween passar ju bra ihop.

  14. Zelly skriver:

    Älskar, fullkomligt älskar Zafóns böcker🙂

  15. Freja skriver:

    Jag har inte hört talas om någon av de böcker du läser, men blir nyfiken!

Kommentera

