Stöld av babian

Stöld av babianIgår var jag på releasepartyt för Anna Karolinas Stöld av babian. Lämnade festen med en signerad bok som jag nu ser fram emot att läsa.

Från bokens baksida:

”Adnan har just avtjänat ett straff för grovt narkotikabrott. Nu måste han skaffa stålar snabbt för att betala sina skulder. Magnus är kriminalkommissarie och balanserar på lagens gränser i sin jakt att sätta dit buset. Han är svag för kvinnor.

Amanda är nykläckt polis. Hon har valt yrket av ett väldigt personligt skäl: systerns självmord. Några är ansvariga. Och de ska få betala. Två män ligger överst på listan: en kriminell och en polis. Hon är beredd att offra allt.”

Jag gick på Författarskolan på Lunds universitet samtidigt som Anna och har läst en del utdrag ur boken tidigare och jag tyckte alltid att Anna skrev väldigt modigt och ohämmat om sådant som jag själv antagligen inte skulle våga skriva om. Verkligen superkul att boken har blivit utgiven och finns ute i bokhandlarna nu!

Anna pratar om boken.

Kommentera

