Älskade bokkudde

Jag tycker om att läsa. Och jag gör det gärna överallt.

Framförallt hemma kan det vara lite krångligt faktiskt. Jag läser gärna medan jag äter och har genom åren lärt mig att utforma läsvänliga maträtter. Rätter som man kan skyffla in i munnen med gaffeln alltså. För den andra handen måste ju hålla i boken. Det är trots allt inte många böcker som håller sig uppslagna om man lägger ner dem på bordet. Ett och annat uppslagsverk kanske, men inte en chans med en pocketbok.

Så här i sommartider märks det också att det är lite jobbigt att läsa. Ligger jag ute i trädgården i solstolen så blir det med en pocket. En inbunden bok är på tok för tung att hålla upp om jag ligger på rygg, vilket jag väl oftast gör. Pocket funkar, men efter en stunds läsning brukar det kännas i armarna ändå.

bokkuddeMin mamma var vänlig nog att ge mig den här bokkudden för att ha när jag använder min läsplatta. iPadnacke hade hon minsann hört talas om. Kudden funkar utmärkt till iPaden. Men vad som är ännu bättre är att den funkar minst lika bra till fysiska böcker. Böckerna passar lätt in i den tack vare att ena sidan är kilformad. Sidorna hålls enkelt upp med en reglerbar plastskiva.

Det bästa är att jag kan läsa var jag vill med den. När jag äter, när jag ligger i solstolen eller sängen, när jag sitter i soffan. Går hur bra som helst och armar och händer får vila lite. Förstår inte hur jag kunde leva hela mitt liv utan den.

 

5 comments on “Älskade bokkudde

  1. Linnea/Bokblomma skriver:

    Fiffig grej! Har aldrig sett en sådan förut.🙂 Själv har jag en läsplatta att ta till när jag vill läsa och inte orkar/kan hålla upp en bok eller en iPad. Funkar det med!

    • fiberglasodin skriver:

      Ja plattan funkar ofta ganska bra, speciellt om man tycker om att läsa i sängen. Fast jag vill ju fortfarande ha böcker som jag kan ha i bokhyllan också🙂

  2. Monika skriver:

    Jag har också en sådan och egentligen borde jag nog använda den lite oftare. Den är bekväm ju.

  3. Lena skriver:

    En sådan borde jag verkligen skaffa mig!

Kommentera

