Skrämmande avslutning

bobTV-serier dag 20: Nämn den serien som kan skrämma dig mest.

Sista dagen med TV-serier idag och det läskigaste har alltså sparats till sist.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så skrämmer Bob från Twin Peaks mig fortfarande halvt från vettet när jag ligger i sängen och ska sova. Kan tydligt se honom framför mig där han kryper fram och bara ser allmänt läskig ut. Tittar jag på serien sitter jag alltid med handen för ögonen och tittar (nätt och jämt) mellan fingrarna på de scener där Bob är med.

En annan serie som kunde skrämma upp mig en del var Supernatural när jag fortfarande följde den på TV. Den gick ganska sent om kvällarna, typ alldeles innan läggdags. Var alltid tvungen att försöka hitta något lättare att kolla lite på för att koppla bort alla spöken och läskigheter innan jag gick och la mig sedan.

 

Kommentera

