Roligaste serien

TV-serier dag 19: Nämn den roligaste TV-serien du tittat på.

Känns som att det finns både mycket och lite att nämna här. Är väl inte något jättefan av komediserier just, men har väl ändå tittat på en del. Grejen är väl den att jag kollar ett tag på en komediserie, sedan brukar jag tröttna.

Vänner var väl en rolig serie som var väldigt speciell när den gick för första gången. Så stort och man gick och väntade till nästa vecka och nästa avsnitt. Men nu har jag sett serien så många gånger, eller den är typ alltid på när man slår på TV:n, så den har förlorat charmen lite.

Sen så tyckte jag att Community var superrolig i början. Men det roliga började avta efter en säsong eller så. Det samma kan sägas om Chuck och The big bang theory.

Men sen finns det ju serier som inte är komediserier men som har humor ändå. Kan vara en särskild karaktär som står för det eller dynamiken mellan två karaktärer. Måste återvända till Buffy och Angel här igen och säga att de är båda serier som det finns mycket humor i och jag uppskattar nog sådana serier mer än rena komediserier.

Kommentera

