Önskar att jag aldrig sett …

crossingTV-serier dag 17: Nämn en TV-serie som du önskar att du aldrig titta på.

Känns lite orättvist att nämna en TV-serie här eftersom det säkerligen finns hur många som helst som jag kollat ett avsnitt av, eller bara en liten bit in på avsnittet till och med och sedan bestämt att det inte var något för mig. Jag kan ju inte direkt påstå att jag har suttit och tvingat mig igenom en hel serie som jag inte tyckte var bra.

Sen så finns det ju serier som lagt ner och som jag gått och grämt mig över att man aldrig fick veta vad som hände sedan. Twin Peaks är en sådan. Men det är idag en av mina favoritserier så jag ångrar ju absolut inte att jag tittade på den. Dark Angel likaså. Slutade precis när den började bli riktigt bra. Irriterande men serien tycker jag om ändå.

Men ska jag nämna en får jag nog ändå säga Crossing Lines som jag började kolla första avsnittet på för ett tag sedan. Kändes direkt som någon spin-off på Criminal Minds. Ingenting kändes speciellt originellt, neddekad kriminalare med ett mörk förflutet, en sammansatt grupp med speciella förmågor som alla verkar ha ett eller annat problem själva. Och så det har jäkla prata-i-cirkel tjafset som de alltid skulle ha i Criminal Minds. Alltså när gruppen får upp ett spår eller liknande så ska alla karaktärerna vara med och de får en eller två meningar var att bidra med och tillsammans ska de skapa en slags helhet som samtal. Tror till och med att det är samma människor som skapat båda serierna. Jag har sagt det förut, jag tyckte om Criminal Minds från början. Men det är dags för något nytt nu, inte bara samma sak i en någorlunda (men knappt) annorlunda förpackning. Sluta köra på i samma gamla spår!

Stängde i alla fall av halvvägs genom första avsnittet och önskade att jag hade valt en annan serie. Så jag antar att Crossing Lines får bli mitt val här till serier jag önskar att jag aldrig sett.

Kommentera

