Seriebesatthet

beautyandthebeastTV-serier dag 16: Nämn den första TV-serie du blev besatt av.

Jag har ju redan gjort ett inlägg om Narnia och Robin of Sherwood. De var båda serier som fick mig att gråta. Men jag blev även besatt i dem. Jag ville verkligen vara i de världarna som fanns i serierna och jag kommer ihåg att jag var näst intill deprimerad efter varje avsnitt bara för att jag inte fick befinna mig i den världen längre.

En annan serie som hade samma effekt på mig, och vilket också måste ha varit vid ungefär samma tidpunkt (måste ha varit i en känslig ålder eller nåt) var den gamla Skönheten och odjuret. Den med Linda Hamilton och Ron Perlman som utspelar sig i tunnlarna under Hyde Park i New York. Blev helt tokig i den och önskade inget högre än att bo där i de där tunnlarna (eller i Narnia eller Sherwoodskogen då).

 

Kommentera

