För dålig att titta på

The Vampire DiariesTV-serier dag 12: Nämn en TV-serie som du fick sluta titta på för att den var så dålig.

Oj, det finns väl egentligen många sådana. Serier jag kollat första avsnittet på men som helt enkelt inte lyckades fånga mitt intresse. Men en serie som jag tittade på i två-tre säsonger var Vampire Diaries. Gillar ju som sagt vampyrer. Tyckte aldrig att serien var så jättebra, men fortsatte att titta ändå. Till slut tröttnade jag. Var alldeles för många saker som irriterade mig i den och det kändes som att de som skrev serien försökte komma undan med i stort sett vad som helst och slängde in alla möjliga svängar som var helt ologiska. Men de kom som sagt ofta undan med det eftersom de bara kunde hävda att personerna inte hade något minne av att en sak hade hänt då vampyrerna kunde använda compulsion, alltså tvinga någon att glömma. Värst blev det väl när det visade sig att Stefan, en av huvudkaraktärerna, hade varit god vän med Klaus, ärkeskurken, men inte hade något som helst minne av det tack vare att Klaus fått honom att glömma av det. Var alldeles för mycket sånt i serien som bara gjorde mig irriterad och jag tyckte inte att författarna till serien inte hade någon respekt för tittarna utan bara hittade på vad som helst och gav dumma, idiotiska förklaringar till saker och ting.

Kommentera

