Fem författarfrågor

Sara Lövestam lade idag upp fem författarfrågor på sin blogg på Litteraturmagazinet som hon uppmanade andra att låna om de ville. Vilket jag ville.

För ett tag sedan skrev jag klart första delen på min fantasyserie, som jag nu hoppas på att få utgiven någonstans också. Arbetet med bok nummer två är påbörjat och frågorna, eller kanske snarare svaren på frågorna, kommer från den boken.

1. Välj en mening från det senaste kapitlet du skrev.

Hon kände ett svagt pirr inom sig och hoppades att det var ett sting av rädsla hon kände och inte hennes magi som ville fram.

2. Om du ska sammanfatta boken du skriver med tre ord, vad blir det.

lojalitet, svek, vänskap

3. Vem är din huvudperson?

Rivendra, en ung magiker som tvingats ut i en värld som avskyr magiker.

4. Vad är din huvudperson mest framträdande filosofiska tanke?

Om folk inte ser mig som svag är det större chans att jag kan få dem att göra som jag vill.

5. Vad är viktigt i nästa kapitel du ska skriva?

Att den nya karaktären gör ett starkt intryck direkt och att det mötet höjer tempot i berättelsen.

 

 

Kommentera

