Nynna intron

TV-serier dag 7: Nämn en TV-serie som du brukar nynna intro-sången till.

På senaste tiden har jag faktiskt kommit på mig själv några gånger med att småsjunga The animal the animal is trapped trapped trapped … Vilket då är introt till Orange is the New Black som jag började att titta på för någon vecka sedan. Sjungs av Regina Spektor.

Orange is the New Black introt är som sagt ganska nytt för mig, men det finns många fler intron som fastnat genom åren. Favoriten är helt klart Twin Peaks. Utan tvekan det bästa, mest emotionella, snyggaste introt någonsin. Bara att titta på det får mig att vilja se om hela serien … för femte gången eller nåt. Denna låten, Falling, är även ringsignal på min mobil.

Ibland kommer jag även på mig själv att vissla på introt till Brideshead Revisited (fast jag inte kan vissla). Blir helt uppfylld av nostalgi när jag hör låten.

 

 

 

 

 

Kommentera

