TV-serier ingen annan gillar

darkangelTV-serier dag 6: Nämn en TV-serie som du gillar men som ingen annan gillar.

Svår fråga igen, jag har ju trots allt bra smak🙂

Å andra sidan tycker jag att varenda TV-serie som jag verkligen gillar läggs ner alldeles för tidigt. Men det verkar alltid vara många andra som blir minst lika upprörda över detta som jag blir.

Det finns alldeles för många serier som lades ner på grund av dåliga tittarsiffror. Twin Peaks är väl det första jag kommer att tänka på här. Retar mig fortfarande att man aldrig fick veta vad som hände med Agent Cooper eller om Audrey överlevde explosionen. Men Twin Peaks älskar ju alla nu för tiden, så den kan väl knappast räknas här.

Dark Angel är en annan serie som lades ner alldeles för tidigt. Älskade det dystopiska, framtida Seattle där vi fick följa Max (Jessica Alba). Är faktiskt väldigt sällan jag hör någon tala om denna serien, så den får väl bli mitt svar här.

6 comments on “TV-serier ingen annan gillar

  1. C.R.M. Nilsson skriver:

    Dark Angel lockade mig väldigt mycket när jag var yngre, men det blev aldrig av att jag såg den då. Nu har jag sett några avsnitt av den, men måste ha kommit in alltför sent för att förstå något av vad det är som händer.

  2. Monika skriver:

    Dark Angel gillade jag, fattar inte heller varför serier jag gillar läggs ner.

  3. [Anna] skriver:

    Dark Angel var så bra🙂

Kommentera

