Omissbara TV-serier

selfridgeTV-serier dag 2: Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av.

Hm, lite klurig fråga eftersom man för det mesta kan kolla missade avsnitt på TV-kanalernas Play-tjänster. Så känner mig inte särskilt stressad över att missa några avsnitt. Å andra sidan, när jag tänker tillbaka på våren som varit och alla de festligheter lördagskvällarna ägnats åt, så kan jag ju säga att jag har fått kolla Mr. Selfridge på SVT-Play flera gånger. Så det är väl en serie som jag inte vill missa. Till saken här hör väl också att serien bara går i säsonger om tio avsnitt vardera. Känns lite surare att missa ett då, än en serie som går i 22 avsnitt per säsong.

Sedan finns det ju serier som är helt omöjliga att komma in i om man missar ett enda avsnitt. Fringe tyckte jag var en sådan serie. Började kolla på den när den gick på TV första gången, missade ett avsnitt eller två och total förvirring uppstod när jag slog mig ner i soffan och försökte hänga med i serien igen. I det fallet bestämde jag mig för att skaffa serien på dvd istället när den kom ut.

Kommentera

