Osynlig hylla = svävande böcker

IMG_1209Jag har länge gått och sneglat på en sån där vägghylla som inte syns, en sån som gör att det ser ut som om böckerna typ svävar eller flyter på väggen. Men just för att själva hyllan faktiskt inte syns så har jag alltid tyckt att det känns ganska surt att lägga en hel del pengar på den. En hade kanske gått an, men jag har alltid vetat att jag skulle vilja ha åtminstone två-tre stycken om jag någonsin införskaffade hyllan.

Så idag fick jag ett bra tips från möbler.se om hur man enkelt och billigt kan göra en svävande hylla själv. Allt som behövs är ett vinkeljärn och skruvar för att få upp ”hyllan”. Resultatet ser ni på bilden. Jag blev riktigt nöjd och kostade mig bara 10 kronor per vinkeljärn. Om man tycker att det blir för ostadigt med bara ett så skulle jag rekommendera att sätta två bredvid varandra för lite mer stadga. Sätter man hylla högt upp syns den, om man inte trixar lite och binder upp bokens baksida på något vis. Jag tänker mig att det kan funka med ett genomskinligt gummiband.

IMG_1210Så här ser den ut utan böcker. Ett vinkeljärn.

One comment on “Osynlig hylla = svävande böcker

  1. Lena skriver:

    Kul idé!!

Kommentera

