Reafynden från Bokus

Blev mycket glad när jag upptäckte att de engelska pocketböckerna på Bokus kostar 19 kronor i årets bokrea. Så det blev till att köpa en hög med sådan.

 

symmetryHer fearful symmetry handlar om två amerikanska enäggstvillingar som hamnar i London. Största anledningen till att jag köpte denna bok var att Highgate Cemetary beskrevs som ”en karaktär” i boken och jag älskar den kyrkogården. Besökte den själv förra våren. Så får se hur det blir att läsa om den nu.

 

 

screamOk, jag erkänner, jag är en sån som kan köpa böcker enbart för att jag tycker att omslaget är så jäkla snyggt. Och omslaget på Scream if you want to go faster är verkligen så jäkla snyggt! Handlingen verkar annorlunda och bra också. Börjar i skuggan av en karnival, så vitt jag förstår, men mer än så vet jag inte riktigt.

 

 

prettyDet var längesedan jag läste deckare. So much pretty kändes lockande. Har den klassiska handlingen om en småstad som skakas av en tonårsflickas försvinnande och död.

 

 

 

13The 13th sacrifice kändes som den drog åt det övernaturliga hållet. Handlar om häxor och en flicka med ett mörk förflutet som hon måste ta itu med och en småstad där något ondskefullt håller på att vakna.

 

 

 

drownThe drowning pool beskrivs som en klassisk spökhistoria med en modern knorr. Den unga änkan Sarah Grey hemsöks av en kvinna med samma namn. Hon börjar forska i stadens folksagor för att gå till botten med det hela.

 

 

 

sorrySorry handlar om fyra vänner i Berlin som startar en byrå under namnet Sorry. Tanken är att de ska rätta orättvisor som andra människor utsatts för, som att bli avskedad utan anledning. Men så dyker en mördare upp i det hela. Boken lät spännande och lite annorlunda, så jag slog till.

Kommentera

