Mina reafynd från Adlibris

Äntligen är bokrean nästan här, vilket innebär att man redan nu kan shoppa loss i nätbokhandlarna. Efter noga överläggande har jag nu gjort årets första rea-beställning från Adlibris.

joseph-anton-memoarerSalman Rushdies självbiografi Joseph Anton har jag gått och sneglat på sedan dagen den kom ut. Så passade på direkt när jag såg att den fanns på rean. 69 kronor kostade den.

 

 

 

flickan-med-glasfotterFlickan med glasfötter fastnade jag för av två anledningar; omslaget och det låga priset, 19 kronor. Baksidan berättar om sagor och en snökall skärgård med mystiska varelser. Jag är nyfiken.

 

 

 

drommarnas-sjoDrömmarnas sjö var jag först lite tveksam till. Den lät lite Nora Roberts-aktig. Men så läste jag på den engelska utgåvan och fick en annan uppfattning av boken. En trävilla vid en sjös strand. Massor av hemligheter. Tydligen. Får väl se vad betyget blir sedan när jag läst den. Priset var bra åtminstone, 25 kronor.

 

 

somngangerskanEn annan bok jag fastnade för snabbt, Sömngångerskan. ”Vissa hemligheter mår bäst av att förbli dolda.” Vem kan motstå sånt? Utspelar sig på Londons teaterscener, stora herrgårdar och öde skogar, enligt baksidan. En familjetragedi ska också finnas med. Pris 45 kronor.

 

 

 

duskadoStod och läste i Du ska dö i biblioteket för inte alls så länge sedan och kände genast hur jag drogs in i Fadimes hemska historia. Så det blev till att köpa nu när den var med på rean. 39 kronor.

 

 

 

du-vet-var-jag-finnsKopierar adlibris text rakt av här för jag har ingen aning om vad Du vet var jag finns handlar om, men jag gillade omslaget. Pris 39 kronor.
”Det var en gång två kusinsystrar som lekte sagolekar i sin trädkoja. (Men i deras sagor lämnade Skönheten Odjuret för trollkvinnan som läst förbannelsen över honom och den utflippade Alice i Underlandet knaprade roliga piller för att orka sig igenom spegeläventyret. I favoritleken vaknade aldrig Törnrosa.)”

 

 

monsterKände mig lite sensationslysten när jag la till Monster i kundvagnen. Handlar om seriemördare. Kostade bara 29 kronor.

 

 

 

Det var mina reainköp än så länge det. Men fler blir det garanterat. Kommer stå utanför bokhandeln klockan 7 första dagen!

3 comments on “Mina reafynd från Adlibris

  1. Chriss skriver:

    Ohhh, nu var jag genast tvungen att gå in på Adlibris och beställa därifrån också… Flickan med glasfötter verkar väldigt bra!

    Du vet var jag finns kan jag tipsa om, det är en jättefin berättelse🙂

  2. Fanns Monster?? Det hade jag missat, jaha, då blir det att kolla in där igen då :p

Kommentera

