Bokbloggsjerkan: Bokligt löfte

I årets sista bokbloggsjerka ställs frågan om vad som är vårt bokliga löfte inför 2014.

Det måste ju helt klart vara att jag ska skriva ut min egen bok. Har pluggat på Författarskolan i Lund nu i tre terminer och påbörjar min fjärde nu efter jul. Under utbildningens tid ska man ha skrivit klart en bok och jag är nu i slutskedet av detta. Första delen på en episk fantasy serie ska det bli. Eller har det nästan blivit till och med. Sitter och skriver som en liten galning just nu för att de sista femton kapitel eller så ska bli klara till mitten av januari så att jag har ett första utkast kvar. Sedan tänkte jag lägga resten av tiden, fram till mars, till att redigera tills fingrar och ögon blöder. Därefter ska den bedömas av två personer och så blir den upptryckt i fem ex. Och där kommer skolan anse att den är klar och jag får mitt betyg.

Men mitt löfte tar inte slut där, för jag måste ju försöka få ut den också. Så löfte nummer två blir att se till att få gjort just det. Eller åtminstone försöka.

21 comments on “Bokbloggsjerkan: Bokligt löfte

  1. Monika skriver:

    Spännande att skriva en egen bok. Lycka till med den!

  2. Bokslukaren skriver:

    Lycka till! Jag drömmer om att skriva en egen bok, men kommer aldrig längre än till andra kapitlet…

  3. Zelly skriver:

    Lycka till med skrivandet🙂

  4. Lycka till, det låter riktigt spännande.

  5. C.R.M. Nilsson skriver:

    Jag borde satsa på att få andra utkastet klar till min bok. Det får bli ett löfte till nästa år🙂

  6. Gia - Bokfrossa skriver:

    Vad roligt, lycka till!🙂

  7. Lycka till med boken!🙂

  8. Låter som ett spännande löfte! Avlade också ett som rör just manusskrivning🙂

  9. Freja skriver:

    Åhh, så spännande! Vilket kul löfte att kunna ge sig själv, lycka till med författandet!

  10. Så spännande med din bok. Stort lycka till!

  11. Carro skriver:

    Oj gud vad coolt!🙂

Kommentera

