Omslagsonsdag: Blommor

Tänkte testa något nytt och hoppar på Bokpotatens omslagsonsdag som denna vecka handlar om blommiga omslag. Trodde att jag skulle hitta en mängd sådana i min bokhylla, men där visade sig bara finnas ett fåtal.

Favoriten bland dessa är nog The Sense of and Ending med maskrosorna som flyger runt i luften. Men gillar Månsystrars omslag också. Boken handlar om spetsknypplerskor i Salem och blommorna på omslaget påminner om ett spetsmönster. Gillar även The Angel Maker och Drömfakulteten, hur blommorna där liksom sticker ut ur bilden som om de inte riktigt hör hemma men ändå gör det. Är väl inte så jätteförtjust i Briar Rose omslaget, men det är verkligen första gången jag lagt märke till att det är ett ansikte med i bilden.

mansystrar drom angel briarrose The Sense of an Ending

5 kommentarer på “Omslagsonsdag: Blommor

  1. Sara Pepparkaka skriver:

    Jag gillar verkligen ”The sense of an ending”!

  2. 23 minuter skriver:

    Så fint omslag till The Angel maker 🙂

  3. Bokdivisionen skriver:

    Tänk, jag reflekterade aldrig över att det var maskrosor på The Sense of an Ending när jag läste den! Stridsberg har jag varit nyfiken på ett tag och omslaget tilltalade mig skarpt. Kanske dags att flytta in den på vill läsa-listan på riktigt!

  4. Lena skriver:

    Briar rose är supersnyggt!

  5. Monika skriver:

    Briar rose får nog min röst också 🙂

Lämna en kommentar