Bokbloggsjerka 25-28 oktober: Halloween

Det var riktigt länge sedan jag gjorde en bokbloggsjerka, men nu är det minsann dax igen! Veckans fråga lyder passande nog: Ska du läsa någonting som lämpar sig väl för Halloween och i så fall vad?

Och svaret är att jag har redan tjuvstartat med min halloweenläsning lite. Jag började nämligen nyligen med Stefan Brijs The angelmaker. Får en hel del Stephen King känsla av den här boken, fast den utspelar sig i en småstad i Nederländerna. Handlar om en galen(?) doktor/vetenskapsman som har nyfödda trillingar som verkar väldigt mystiska och man börjar snabbt misstänka att de är klonade. De bär alla namn av ärkeänglarna, Michael, Raphael och Gabriel, därav bokens titel.

Om jag hinner läsa klart den innan Halloween så är planen att jag ska börja läsa Sadie Jones The uninvited guests som enligt bokens baksida handlar om en familj som bor på ett stort gods på den engelska landsbygden och får oinbjudna gäster under ett födelsedagsfirande.

Jag blir alltid väldigt sugen på att läsa om Jurtjyrkogården vid den här tiden på året med. Den perfekta Halloweenboken, enligt mig.

7 comments on “Bokbloggsjerka 25-28 oktober: Halloween

  1. The angelmaker lät intressant!🙂

  2. Sara Pepparkaka skriver:

    Antecknar bok om stort gods på engelsk landsbygd på den växande listan..

  3. Monika skriver:

    Jurtjyrkogården är en äkta skräckbok🙂

    Dina två tips ska jag minsann ta och kolla upp.

  4. C.R.M. Nilsson skriver:

    The Angelmaker låter väldigt intressant🙂

    Om jag ska läsa om Jurtjyrkogården så får det bli på sommaren när det är ljust.

  5. Lena skriver:

    Har lite svårt för skräck, men har faktiskt bl.a lagt fram en bok av Stephen King som jag skall läsa i mån av tid!

  6. Gillar egentligen inte skräck, men gillade din beskrivning av The Angelmaker…

  7. Zelly skriver:

    Jag är så himla mesig när det kommer till skräck, skulle gärna vilja läsa något av Stephen King men har fortfarande inte vågat mig på det än😉

Kommentera

