Bokmässan 2013

Återvände till mitt kära Göteborg över dagen för att gå på årets Bokmässa. Över två timmar med buss. En väg. Kanske inte så farligt. Men trots tidig start så blev det inte mer än sisådär 5 timmar på mässan. Och jag kan bara konstatera att det inte räcker. Som vanligt sprang jag runt och hoppades ramla rätt på allt jag ville se. Utan att faktiskt ha kollat upp vad jag egentligen ville se, eller vad jag ville köpa. Så istället sprang jag förvirrat runt och försökte desperat se allt och stressade upp mig över att jag inte skulle komma att hinna med allt och att jag inte skulle komma hem med några böcker alls. Jag hamnade vid ungefär samma montrar som jag gjort föregående år. Och lämnade än en gång mässan med känslan av att jag missat massor av grejer. Det är bara att konstatera. En dag räcker inte!

Mitt mål var att inte komma hem med en massa böcker som jag antagligen aldrig kommer att läsa ändå. Och åtminstone det tycker jag att jag lyckades ganska bra med. Tre böcker blev det, och en Moleskine kalender för nästa år (vilket är lite av en tradition för mig att köpa på mässan). Och jag är sugen på att läsa alla tre direkt. Bonusen var en fin tygkasse från Gilla förlag när jag köpte Fågelbarn av dem. Som jag förövrigt fullkomligt älskar omslaget på.

 

Buffy och bokmässan 2013 094

2 comments on “Bokmässan 2013

  1. Maria skriver:

    Jag var två dagar på bokmässan och det kändes alldeles lagom. Men jag bor i Göteborg så det är lätt för mig att gå två dagar.

  2. De två översta böckerna har jag läst och tyckt, mycket, om🙂

Kommentera

