Tematrio: Olästa författare

Veckans tematrio handlar om olästa författare. Alltså författare jag ännu inte läst, men är sugen på.

1. Den första som jag kom att tänka på direkt var Karen Blixen. Har velat och tänkt att läsa något av henne länge nu, men aldrig blivit av.

2. Kerstin Ekman. Speciellt Händelser vid vatten är jag sugen på.

3. Det finns en hel del författare som skulle kunna hamna på denna lista, men jag får ta och ge tredje platsen till Henry David Thoreau, tror jag. Mest för att jag kan peka på ett specifikt verk av honom som jag skulle vilja läsa, och det är Walden.

5 comments on “Tematrio: Olästa författare

  1. Monika skriver:

    Händelser vid vatten skulle jag också vilja läsa.

  2. C.R.M. Nilsson skriver:

    Jag är lite nyfiken på Kerstin Ekman, även jag🙂

  3. Lena skriver:

    Av Kerstin Ekman har jag bara läst Mörker och blåbärsris och det var ganska många år sedan. Men jag vill läsa fler av hennes böcker.

  4. bokdamen skriver:

    Var ett tag sen jag läste Händelser vid vatten men minns att jag gillade den🙂

  5. Freja skriver:

    Jag har läst Kerstin Ekman en gång för evigheter sen, men är rätt sugen på att testa Karen Blixen

Kommentera

