Ormar och piercing

ormarAtt klyva sin tunga är vanligtvis något som galna människor gör. De kallar det för kroppsmodifikation.

Aldrig hade jag väl trott att jag skulle läsa så mycket om hur det går till att klyva en tunga som jag gjorde i Hitomi Kaneharas Ormar och piercing. Lui är en nittonårig ”Barbie-tjej” från Tokyo.  När hon träffar punkaren Ama fascineras hon av hans kluvna ödletunga och bestämmer sig för att påbörja sin egen kluvna tunga, för det är inget som görs i ett steg, utan flera. En lång, smärtsam och blodig process, visar det sig. Men när Lui påbörjar denna resa, träffar hon tatueraren Shiba och hans sadistiska begär för henne snart in på en alltmer destruktiv bana.

Efter att ha läst sista sidan i Ormar och piercing sitter jag med känslan av att jag har läst inledningen till något. För boken är bara 82 sidor lång och berättelsen verkar sluta precis när händelserna eskalerar. Jag tycker att det är lite synd. För jag gillar att läsa om Lui och hennes destruktiva livsstil.  Men jag sitter här och funderar över massa saker. Som var var hennes föräldrar egentligen? Hur låg saker och ting egentligen till med Shiba och Ama? Det känns som att boken slutade precis när den började.

Något som drog ner betyget (det mentala) för den här boken rejält var bristen på korrekturläsning. För att vara en så kort bok fanns det oförlåtligt många fel. Många stavfel, vilket enligt mig är de värsta.

2 comments on “Ormar och piercing

  1. Maria skriver:

    Många korrfel är verkligen störande. Jag blir alldeles ”Vad fan, man inte ge ut böcker om man inte kan se till att de är rättstavade!”

  2. […] Fiberglasodin, Jennies boklista och Schitzo-Cookie’s bokblogg […]

Kommentera

