Tematrio: Skolan

Kul tema i veckans trio, nämligen skola.

1. Jag börjar direkt med en bok som jag läste nyligen, nämligen The Bellwether Revivals av Benjamin Wood. Utspelar sig i Cambridgemiljö, men handlar mer om att stå utanför denna miljö och inte vara en del av de privilegierade studenterna.

2. Känns som om jag alltid tjatar om Donna Tarrts Den hemliga historien, men den passar ju så bra in på detta temat! Handlar om en liten grupp elitstudenter på ett amerikanskt universitet och hur deras dionysos anda går överstyr.

3. Special Topics in Calamity Physics av Marisha Pressl. Handlar också om en liten grupp studenter som känner sig utvalda och går på middagar hos en ung och fascinerande lärarinna.

5 comments on “Tematrio: Skolan

  1. Sara Pepparkaka skriver:

    Den där boken av Marisha Pressl hade jag funderat på att läsa en gång. Kanske det blir av!

  2. Lena skriver:

    Har inte läst någon av dessa!

  3. Monika skriver:

    Ingen av dessa har jag läst.

  4. C.R.M. Nilsson skriver:

    Inga böcker jag har läst, men alla böcker som jag är nyfiken på🙂

  5. Inga jag läst men alla tre låter riktigt bra!

Kommentera

