Bokbloggsjerka – Guilty pleasures

Senaste tiden har varit fylld med skrivande, men tyvärr lite bloggande på grund av detta. Förra veckan knåpade jag ihop en fantasyberättelse av en tidningsartikel och denna veckan har det skrivits konstsaga. Och innan dess lämnade jag in mina första fyra kapitel av min bok till min handledare och fick de bedömda. Så som sagt, mycket skrivande.

Men en liten bokbloggsjerka ska väl hinnas med. Annika frågar denna veckan vad vi har för guilty pleasures när det gäller litteratur.

Hm… klurigt. Kan inte plocka fram en bok så där ur minnet som jag skulle vilja kalla guilty pleasure. Däremot hade jag en väldigt lång period på flera år som jag nästan bara läste deckare och spänningsromaner. Läser väldigt lite av dessa nu för tiden. Har liksom blivit mätt på det. Så för att det skiljer sig från vad jag läser idag och vad jag vanligtvis bloggar om så får det hamna under mina guilty pleasures.

Sen så är Wuthering Heights en sån där roman jag gärna skulle springa runt i väskan med och dra upp och läsa ur lite då och då. Men det är nog mer en comfort book än en guilty pleasure bok då.

10 comments on “Bokbloggsjerka – Guilty pleasures

  1. Lena skriver:

    Det är väl så att man kanske inte läser riktigt samma genres hela livet. Smaken ändras säkert med åren för de flesta.

  2. mimmimarie skriver:

    Det är härligt att uvecklas i sin läsning.

  3. Chicken skriver:

    Wuthering Hights som comfort book är ganska förvånande måste jag säga! Heathcliffs och Catherines stormiga relation är inte vad jag kallar för comforting.😛

  4. Lottens Bokblogg skriver:

    Själv slukar jag deckare och har aldrig förstått varför folk skäms över det;-)

  5. Henrik Johansson skriver:

    Wuthering Heights är en jätttebra bok att ha i väskan! Skaffa den!

  6. Sara Pepparkaka skriver:

    Jag skulle nog kunna tänka mig att ha ”Wuthering Heights” i väskan också.

  7. Monika skriver:

    Jag tror det finns andra böcker som jag hellre haft i min väska😉

  8. Borde kunna bli en ny fråga för jerkan: Vilken bok skulle du alltid vilja ha med dig?

  9. Wuthering Heights skulle nog kunna få bo i min väska också🙂

  10. C.R.M. Nilsson skriver:

    Jag måste läsa om Wuthering Heights🙂 Eftersom det var två år sen sist, så kan det ju inte vara alldeles för tidigt😉

Kommentera

