Bokmässan

Spenderade dagen på bokmässan i Göteborg igår. Tänker varje år att jag behöver vara där mer än en dag för att ta till mig allt, men samtidigt är det ganska skönt att komma där ifrån när man varit där och trängts bland allt folk i några timmar och betalat alldeles för mycket för kaffe och macka.

Nog för att jag gillar bokhandlar (fast kanske inte kedjebokhandlarna så mycket) men tyvärr så är inte min studentekonomi riktigt överens med deras priser. Så trots att jag hittade flera böcker på mässan slutade det ändå med väldigt få inköp och en lång beställningslista till adlibris istället. Men fick i alla fall med mig Justin Cronins Flickan från ingenstans hem, har ju tittat på den länge och blev riktigt sugen efter trailern. Lade även vantarna på en ny Moleskin journal för 2013. Har blivit beroende av dem och det är ju trots allt bara två tre månader kvar på året. Köpte även två små Moleskin anteckningsböcker för bara 20 spänn. Så jag är nöjd.

Tema Norden

Skånes monter tyckte jag såg ganska fin ut. Härligt upplyst. Men jag är fortfarande göteborgare i hjärta och själ. Att vara tillbaka påminde mig om det.

One comment on “Bokmässan

  1. Maria skriver:

    Jag köpte en hög böcker, mest pocket, trots att jag sagt till mig själv att jag inte skulle köpa något. Men jag sparade pengar på att garderoben var full och jag inte kunde lämna in jackan och ryggsäcken. Och så tog jag med mig smörgåsar. ^^

Kommentera

