Tematrio: Blommor

Jag är tillbaka efter två intensiva dagar på kursgård med skolan. Mycket prat om skrivande, och mycket eget skrivande. Och även väldigt utlämnande att visa upp sina texter för någon annan. Men väldigt kul och intressant i alla fall. Helt utmattad nu. Men jag tänkte ta mig an tematrion som denna veckan handlar om blomstertitlar. Och det var banne mig riktigt klurig.

1. Börjar med A.D. Millers Snowdrops. Snödroppar är vad ryssarna här kalla kroppar som dyker upp när snön äntligen försvinner efter en hård vinter.

2. War for the oaks av Emma Bull. Ok det är väl inte riktigt en blomma, men det närmaste jag kunde komma när jag letade bland böckerna i mina hyllor. Urban fantasy från 80-talet som handlar om feer och 80-tals rock.

3. Sarons ros av Rosamund Smith. Saron Donner får av tidningarna namnet Sarons ros då hon i sin jakt på kärlek utför bestialiska mord på de män hon blir sviken av. Var väldigt länge sedan jag läste denna bok och kommer i ärlighetens namn inte ihåg vad jag tyckte om den.

2 comments on “Tematrio: Blommor

  1. Sara Pepparkaka skriver:

    Jag tyckte också det var svårt att hitta blommor i titlarna!

  2. Maria skriver:

    Har läst Sarons ros. Tyckte den var mycket bra fast slutet kändes lite snopet.

Kommentera

