Bok-trailer: De vassa tändernas skog

Har sneglat flera gånger på Carrie Ryans bok De vassa tändernas skog (eng. The Forest of Hands and Teeth). Det är något med titeln som tilltalar mig, baksidestexten lockar, bokens utformning är annorlunda. Det som håller mig tillbaka är väl att jag inte egentligen är ett jättefan av ungdomsböcker. Vissa funkar, andra inte. Som med så mycket annat alltså.

Så därför tänkte jag att det var dags att kolla upp trailern till denna bok och se om den kan övertala mig att införskaffa boken. Och trailern funkar, måste jag få säga. Hoppar till flera gånger när jag tittar på den, så det står klart att det är en läskig bok det handlar om. Om det sen överensstämmer med hur läskig historien faktiskt är, det kan jag inte svara på.

Andra fördelar med trailer är att jag verkligen gillar miljöerna de använder här. Den inhägnade skogen ser både hotfull och lockande ut.

Något jag kan störa mig på i bok-trailrar är när man ser människorna, eller framförallt huvudpersonen, allt för tydligt. Men det stör faktiskt inte så mycket här. Däremot tycker jag att berättarrösten är lite otydlig, och det irriterar mig.

Kommentera

