Bok-trailer: Three days in Chicagoland

Helgerna här på bloggen betyder bok-trailers. Tydligen. När jag kikade igenom blogghistoriken märkte jag att det är just under helgerna bok-trailers inläggen dyker upp här. Helt omedvetet. Betyder det är jag är mer strukturerad i min tillvaro än jag trott? Eller bara att jag är dålig på att bryta mina vanor? Jag föredrar nog det första, så vi kör på det. Helgerna betyder från och med nu att det kommer att dyka upp en bok-trailer på bloggen.

Denna veckan är det RJ Ellorys nya e-boks triologi Three Days in Chicagoland.

Vad jag gillar med den här trailern är att man direkt får känslan av att det rör sig om en crime-noir. Färgerna, musiken, stålbron i bakgrunden. Texten som dyker upp fångar och drar in en. Today I will see a man die. Jag gillar att det inte finns någon röst som läser upp texten, utan att den dyker upp i bilden, ord för ord. Man förstår att det är en bok det handlar om, och inte – som så många andra boktrailers – att det rör sig om en film eller tv-serie.

Kommentera

