Bok-trailer: Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Länge har jag varit nyfiken på Ransom Riggs Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. Titeln tilltalar mig, likaså bokens omslag. Jag får en känsla av att det är en sån där bok jag gillar. Och bok-trailern gör mig bara mer övertygad om detta.

Det är framförallt delen som kommer efter den gamle mannen som sitter och berättar för pojken som jag gillar här. Det gamla övergivna husen och de gamla fotografierna. Väcker så många känslor och tankar och frågor.

För övrigt verkar Ransom Riggs ha en riktigt intressant Youtube kanal som kan vara värd att kolla in. Får erkänna att jag inte har en aning om hur författares Youtube kanaler brukar se ut för jag har aldrig kommit över någon tidigare. Men måste säga att jag tycker att Riggs utnyttjar mediet väl.

 

Kommentera

