Bok-trailer: Rör mig inte

Jag fortsätter att fascineras av bok-trailers. Så jag gav mig ut på Youtube för att söka nya. Och gärna en där jag hade läst boken redan. Hittade trailern till Shatter me av Tahereh Mafi, eller Rör mig inte, som den heter på svenska.

Så här efter att ha tittat på trailern så måste jag säga att jag föredrog boken utan den. Känslan jag får av den här trailern är att den riktar sig till de som gillar Twilight. Den fokuserar alldeles för mycket på den romantiska delen av boken, medan jag själv tyckte att det som var mest intressant var Juliettes utanförskap och ensamhet. Och jag klarar inte riktigt av att man får se karaktärerna i trailern, förstör helt min egen uppfattning om dem.

Uppfattningen om att denna boken (och trailern) tilltalar Twilight fansen förstärks av de ”Team Warner!!!” ”Team Adam!!” kommentarer som folk har gjort under klippet.

Kommentera

