Sommarläsning

Tänkte ta och ge mig på Lyrans tematrio. Frågan som ställs är: Vad planerar du att läsa i sommar, berätta om tre planer (för visst har du väl det?)! Och jajamen, det har jag minsann!

1. The Grand Plan är att läsa ALLT som i nuläget står i min bokhylla och är oläst. Och det är en hel del. Detta är kanske mindre för att mitt litterära samvete har förbarmat sig över de stackars olästa volymerna än för det faktum att jag är jäkligt pank denna sommaren.

2. Plan nummer två är att läsa om hela Katharine Kerrs Deverry serie då jag fortfarande inte har läst de två sista, eller iallafall senaste, delarna i serien. Och det är sisådär tio plus år sedan jag började på serien och är därför lite luddig i minnet.

3. Plan nummer tre är en kvarleva från förra sommaren och det är att läsa Daphne DuMauriers Rebecca. Den står dessutom redan i bokhyllan (det gör i och för sig Deverry serien också) så den faller bra in med plan ett också! Planen att läsa den förra sommaren gick i stöpet då jag började med DuMauriers Jamaica Inn och tyckte att den var värsta snarkpillret. Men jag älskar ju Hitchcocks film Rebecca så nog måste jag väl älska boken med? Den har åtminstone en av de bästa inledningarna någonsin.

Kommentera

