Bokbloggsjerka 23 – 26 mars

Tänkte ta del av Annikas bokbloggsjerka denna helgen och frågan lyder: Berätta om årets hitills bästa läsupplevelse.

Jag får nog säga att det än så länge är Chris Cleaves The Other Hand. Trots att jag gnatade en del om att känna mig lurad på grund av baksidestexten. Men boken var ju trots allt riktigt bra. Dock tätt följd av Tom Rachmans De imperfekta. Någon av de två var helt klart bästa läsupplevelsen hitills i år.

Håller även på med Rör mig inte av Tahereh Mafi, verkar också lovande än så länge.

8 comments on “Bokbloggsjerka 23 – 26 mars

  1. Kikade på The other hand på adlibris, jag blev ju lite nyfiken av förklaringen som stod till den🙂

    • fiberglasodin skriver:

      Ja, baksidestexten gör en helt klart nyfiken på boken! Men som sagt, kände mig lite vilseledd av den eftersom jag fick helt andra förväntningar på boken än vad den kunde leva upp till.

  2. Monika skriver:

    Onekligen ett annorlunda sätt att beskriva en bok. Det låter ju spännande🙂

  3. poplitt skriver:

    De imperfekta har jag varit sugen på länge, kanske dags att börja läsa den🙂

  4. Lotten skriver:

    De imperfekta hade jag jättestora förhoppningar om så jag blev rätt besviken även om den var helt OK.

Kommentera

