#readingfail

The Gormenghast triology #readingfail. Spent a lot of money on all 3 but only read the second…

Andra böcker som förblir olästa i min bokhylla: Ulysses av James Joyces, Ängeln på sjunde trappsteget av Frank McCourt står fortfarande med ett stort hundöra ungefär en tredjedel in i boken ett decennium senare, typ. Böckerna från förra årets bokrea. Böckerna från detta årets bokrea….

Men Gormenghast stör mig fortfarande för jag la ut så där 1000 spänn på  hela triologin en gång i tiden och när jag sedan några månader senare åkte till Oxford hittade jag hela treenigheten för 3£. Frustrerande mycket, eller?

Annars är jag på ganska gott humör idag faktiskt, efter ett djupdyk ned i det allra mörkaste under vårsolen tidigare. Men nu känns det som sagt bättre. Fick en ny idé till en ny bok. Eller fick mer idéer till en gammal idé kanske är mer korrekt. Saker känns bra i alla fall just nu. Hoppas det håller i sig. Och att tankar övergår till handling.

Någon annan som har böcker i bokhyllan som ger ångest för att de antagligen kommer att förbli olästa?

3 comments on “#readingfail

  1. poplitt skriver:

    Ja! Mycket ångest. Har en hel drös, närmare bestämt 264 st, olästa böcker. När ska jag hinna? Jag kan trösta mig med att jag inte lagt ut allt för mycket pengar på dem, det mesta är secondhand eller t.o.m. gratis böcker från bokrensningar..🙂 Men jag förstår verkligen hur frustrerande det måste vara att du lagt så mycket pengar på en serie å sen hittat den så mycket (!) billigare. Den bok som ger mig mest ångest just nu är Anna Karenina.

    • fiberglasodin skriver:

      Oj, 264 st! Då känns det lite lättare här nu då :p

      • poplitt skriver:

        Ja, det är verkligen inget jag skryter med! Har faktiskt en hel hög lästa också! Så det så🙂
        Sorterade böcker i helgen och insåg att det var väldigt många olästa. Sista jag tittade efter så var det väl runt 100 och det är ju acceptabelt. Men jag vet inte riktigt när resterande 164 smög sig in🙂

Kommentera

