Living with Books

Efter årets bokrea insåg jag att mina bokhyllor nog ligger farligt nära sin maxvikt. Så under helgen satte jag igång och omorganiserade mina böcker. Jag älskar att se böcker på alla möjliga konstiga och ovanliga ställen i folks hem. Problemet är bara när man försöker få till det själv så kan det vara lite klurigare. Oftasts slutar det med att böckerna åker in i bokhyllorna efter en kort vistelse på fönsterbrädan där de bara blev våta när jag vattnade blommorna eller på köksbänken där de alltid var tvungna att lyftas och flyttas för att jag skulle kunna torka av bänken efter matlagning. Så därför går Alan Powers Living with Books upp på min önskelista. Enligt dess beskrivning bjuder den på vackra fotografier av böcker i husets alla rum.

Kommentera

