Så var det dags igen!

Nyaste högen med böcker som kom med posten idag.  Reluctant capitalists – Bookselling and the Culture of consumption av Laura J. Miller för att vi ska läsa den på nästa delkurs som börjar om en månad ungefär. Tänkte börja tidigt… fast det tänker jag i och för sig alltid… The Night Circus av Erin Morgenstern för jag blev förälskad i omslaget när jag såg den i SF-bokhandeln för ett tag sedan. Och berättelsen verkar härligt sago-aktig. Special topics in calamity physics av Marisha Pessl. Blev nyfiken på den av många skäl, bland annat titeln och att den jämförs med The Secret History av Donna Tartt på baksidan. Och slutligen The Other Hand av Chris Cleave för att den har en prisbelönad baksides text som gör att jag absolut måste få veta vad boken egentligen handlar om!

Har även börjat göra upp en lista över böcker som ska inhandlas på bokrean! Och den är redan alldeles för lång fastän jag bara tagit mig igenom tio sidor av bokreaböcker på Adlibris!

One comment on “Så var det dags igen!

  1. GlamSorbet skriver:

    The night cirkus satt jag helt fast i när jag läste boken! Jag hade lätt kunnat sträckläsa den, om jag bara hade haft tid. Men nu några månader senare känns det bara ”okej”. Märkligt att böcker förändras inom en med tiden.

    The Other Hand har jag på min önskelista.😀

Kommentera

