Bokbloggsjerkan 27-30 juli

Vilken är den bästa respektive sämsta bok du hittills har läst i år? är veckans fråga för bokbloggsjerkan.

Jag börjar med den bästa, vilken nog måste vara den bok jag håller på med just nu. Nämligen Daphne Du Mauriers Rebecca. Jag har sett filmen flera gånger och tyckt om den, och nu har jag äntligen kommit för mig att läsa boken som stått i min bokhylla sedan förra sommaren. Perfekt bok de här varma dagarna att ligga ute i solstolen, som står i skuggan, med.

Känns lite elakt att peka ut en bok som varit sämst faktiskt. För ingen har väl varit så fruktansvärt dålig ändå. Men måste jag välja en så blir det Marisha Pessls Special Topics in Calamity Physics. Alldeles för tjatig och kändes mest seg att ta sig igenom. Hade väl kanske andra förväntningar på den, och därför blev jag besviken.

8 comments on “Bokbloggsjerkan 27-30 juli

  1. Cassandra skriver:

    Jag ska nog skriva upp Rebecca på min att läsa-lista :D Har bara hört en massa positivt om den.

  2. Monika skriver:

    Jag är osäker på om jag läst Rebecca, men jag vet med all säkerhet att jag sett den. Den är verkligen bra.

  3. Leah Alexandra skriver:

    Jag gillar verkligen Rebecca. :) Dock har jag inte sett filmen än. Hm.

  4. Henrik skriver:

    Jag har också läst Rebecca i år och gillade den också!

  5. blogg_bohemen skriver:

    Jag har också bara sett filmen Rebecca, men aldrig läst boken. Blir ofta så för mig att om jag sett filmen blir det aldrig av att läsa boken. Lite synd kanske.

  6. mimmimarie skriver:

    Rebecca, det var länge sedan, men den håller än.

  7. Chicken skriver:

    Visste inte att den fanns en Rebecca film… oj! must see… älskade verkligen boken när jag läste den som tonåring. Jag läste den efter att ha läst Mysteries of Udolpho (… innan dess hade jag läst Northanger Abbey: det kanske förklar allt).

    Haha, tyckte också om ditt brev till Blue, :D

Kommentera

